(Jeugd)zorg

Hoe kan inzicht worden verkregen in de leer- en ontwikkelmogelijkheden van een cliënt of kandidaat? Hoe kan objectief worden beoordeeld wat haalbaar is? Hoe kan eigen regie en zelfredzaamheid gestimuleerd worden? Welke vervolgstappen zijn passend? Deze vraagstukken worden behandeld met ondersteuning van de DilemmaMethode.

Waarom de DilemmaMethode bij participatievraagstukken binnen (jeugd)zorg?

  • Persoonsgerichte aanpak, los van de diagnose

  • Begeleidingsbehoefte in kaart brengen op basis van persoonlijkheid

  • Belevingswereld centraal stellen

Waarom de DilemmaMethode bij participatievraagstukken binnen (jeugd)zorg?

Het is belangrijk te benadrukken dat dit geen diagnostisch instrument is. Het doel is niet om een diagnose te stellen of een behandeling te bieden. Het doel is juist om verder te kijken dan de diagnose en inzicht te krijgen in de persoonlijkheid en de ondersteuningsbehoefte van de cliënt of kandidaat op dit moment, ongeacht de diagnose. Op basis hiervan kan passende en effectieve begeleiding worden geboden.

Hoe kan ik gebruik maken van de DilemmaMethode?

Binnen het expertisegebied (Jeugd)zorg worden verschillende modules onderscheiden. Elke module bevat relevante instrumenten die zowel de kandidaat als de professional ondersteunen bij effectieve begeleiding. Daarnaast zijn er trainingen en opleidingen beschikbaar voor de modules, die professionals helpen bij het effectief inzetten van de instrumenten.

Wil je meer weten over ervaringen uit de praktijk?

Waarmee kunnen wij je hel­pen?

Benieuwd naar onze oplossingen voor participatievraagstukken binnen de (jeugd)zorg? Neem dan contact op met ons of vul hiernaast het contactformulier in.

  • Grote Voort 221-225
    8041 BK Zwolle

  • 038 – 45 33 925

  • info@dilemmagroep.nl

Stuur een bericht